8 Ağustos 2009 Cumartesi

Kakaolu Islak Kek......

Aslında önce mim e cevap vermem gerekiyordu ama ona daha çok zaman ayırıp dosdoğru cevapları verebilmek için sonraya saklıyorum .... sevgili arkadaşım esma seni beklettiğim için özür dilerim...






Diğer tarifleri paylaşacağıma söz vermiştim biliyorum ama yapan insanlar başka başka olunca tariflere ulaşmak zaman alıyor...bende bu arada dün denediğim bir kek tarifini paylaşmak istedim.İçinde yağ çok az ve vişne suyu ile yaptığım için çok hafif ve inanın süper oldu:)



malzemeler:

3 yumurta

1.5 su bardağı şeker

1 bardak vişne suyu

1 çay bardağı zeytinyağı

1 çorba kaşığı tereyağ

1 paket kabartma tozu

2 çorba kaşığı Dark Kakao (veya 4 çorba kaşığı normal kakao)

8 çorba kaşığı un

hindistan cevizi( süslemek için)



un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeler karıştırılır en son kakao ilave edilerek bu karışımdan 1 su bardağı ayrılır(üzeri için)



Kalan harca un ve kabartma tozu da ilave edilerek 170 derece ısınmış fırında tam 20 dk pişirilir.

Fırından çıkan kekin üzerine ayrılan harç dökülerek soğutulup servis yapılır....Şöyle söyleyeyim kakaolu kekle arası hiç olmayan babacım bu keki bayıla bayıla yedi:) afiyet olsun:))))

1 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım..
Mutlu hafta sonları aldım bir dilim kek:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin