24 Ekim 2009 Cumartesi

Kıymalı Bohça Börek



Geçenlerde evimize gelen misafirlerimize uzun zamandır yapmadığım ama hepimizin çok sevdiği böreği yapmak istedim:) içi lahmacun harcı gibi olduğundan oldukça lezzetli...yiyenler bayıldı...hatta yolcu ettikten sonra keşke bir tane daha börek yeseydim diyenler oldu:) tavsiye ederim yani..buyrun tarife:
6 yufka
350 gr kıyma
3 adet küçük boy domates
3 adet biber
1 orta boy soğan
maydanoz
tuz ,karabiber
100 greritilmiş tereyağ
2 adet yumurta
1 kase yoğurt
iç harcı hazırlayalım...bir tavada kıymamızı suyla açalım soğanı ince ince doğrayıp beraber kavuralım..çok da kavrulmasın...daha sonra sırasıyla biber,domates ilave ederek biraz daha kavuralım altını kapatmaya yakın maydonoz ilave ederek tuz ve karabiber ile tatlandıralım..bu böreğin özelliği karabiberinin fazla olmasıdır:)
iç malzeme hazır:)
yufkalarımızı tek tek tezgaha alalım..bir kasede yoğurt ile bir yumurtayı çırpalım..tereyağını eritelim...yufkalarımızı önce yağlayıp daha sonra yoğurtlu harçtan sürelim önce yukarıdan ve aşağıdan yufkayı ortasına doğru katlayalım ...harçtan ve yağdan tekrar sürelim ve bu sefer ağdan ve soldan ortaya doğru katlayıp bir kare oluşturalım..bu son katı sadece yağlayalım ve dörde bölelim...her bir küçük kareye harcı yerleştirerek bohça şeklinde kapatalım...
tüm yufkalara bu işlemi uygulayarak hazırlayalım...üzerlerine yumurta sarısı ve erimiş yağdan sürerek 230 derece fırında pişirelim...özelllikle fırında çıktığında bir harika oluyor ...afiyet olsun:)

4 yorum:

tasarım mekani dedi ki...

istah acici... yani mutfakta dolanip bakinsammi diye dusunurken sitene girdim..:)) halim anlarsin az cok:) afiyet olsun .. hayirli pazarlar medinem

Adsız dedi ki...

Patateslisi de güzel olur :D
Ellerinize sağlık...
Allah a emanet.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
ici lahmacun harci gibiyse zaten sorun yok, tam bana göre bir lezzet, görüntü de cok güzel, hersey icin ellerine saglik diyorum.

Sana ve ailene güzel bir Pazar tatili diliyorum.

Selamlar ve kocaman öptüm

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım lahmacun içi gerçekten nefis bir lezzet olmuştur...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin