25 Haziran 2010 Cuma

PATLICAN KEBABI


1 Kilo kuzu kuşbaşı
2 büyük soğan (kuşbaşı doğranmış)
1 büyük doğranmış domates
2-3 sivri biber
100 gr. tereyağ
2 kilo alacalı doğranmış patlıcan
1 demet maydanoz
3 adet domates(süslemek için)

tereyağ düdüklü tencereye konarak eritilir ve etler soğanla birlikte sotelenir daha sonra sivri biber ve domates ilave edilerek 2 bardak su ile düdüklü tencerede harcımız pişirilir.ateşten alınan yemek tuz karabiber ile tatlandırılır.

diğer tarafta patlıcanlar tuza basılarak bir süre bekletilir,daha sonra yıkanarak her bir patlıcan 3 e bölünerek kızartılır.Kızaran patlıcanlar büyük bir borcama dizilir.Pişen et yemeği üzerine dökülür.1 büyük domates yemeğin üzerine rendelenir.1 demete yakın maydonoz ince ince kıyılarak yemeğe ilave edilir.En son 2 büyük domates halka halka doğranıp yemek süslenir ve 180 derece fırına verilir.üzerleri hafif kızarıncaya kadar pişirirlir:)
afiyet olsun...


6 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık nasılda güzel olmuş sevgiler...

mine dedi ki...

bu yaz patlıcanı çok seven annemi patlıcanla iyiden iyiye doyurmayı düşünüyorum
bu tarif de nefis gözüküyor ellerinize sağlık

Narince dedi ki...

Tam bana göre, ben de iki gün önce yaptım hemen hemen aynıydı. Güveçte, parmaklarımızı yiyecektik:))

ayşegül dedi ki...

off nefiz görünüyor.
takipteyim,sevgiler...

mutfaktakizaman dedi ki...

nefis lezzetler paylasmissin ellerine saglik canim uzun zamandir ugrayamamistim:(
ikram sofrasini gorunce atildim fakat goremedim.. henuz yayinliyorsun sanirim sonra tekrar donerim:))

sarımutfak-hande dedi ki...

bizim evde patlıcanlı herşey çok sevilir tabii buda
harika olmuş ellerine sağlık

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin